06 January, 2008

$8 vs $2

What is $8?? and what is that $2...??
The breakfast meal as in the picture below are always available in one of the cafe near to my house here, in Kingsford. If i were to have it there, it will cost me $8. I had tried if before, it taste lovely and seems easy to prepare, thus it's inspired me to do it my self..and it cost me not even $2..let's see the breakdowns:-
  • Baby spinach - 30 cent
  • Bread - my homemade bread (say 50 cent), might be cheaper i guess
  • Bake beans - 80 cent for 1 whole can (i took quarter of it, say 20 cent)
  • Egg - 25 cent each
  • lectricity - 50 cent
  • Total : 30 cent + 50 cent + 20 cent + 25 cent + 50 cent = $1.75






pstttt...i didnt meant to be calculative :D im just saying..sometime it worth to do it ourself..specially when come to simple meal like this.. :D

6 comments:

Mat Gebu said...

Uikk11 byk nya leh jimat...mcm nie boleh leer selalu pi makan angin n sopingg kan shamen....is3 mithali u nie!!!!..

Shafidah Shamen said...

uishhhh kembang sat kena puji huhuuuuuu....
Mat, Rezan suami ku ituuu..kadang2 dia punya request tuu..dia cuma sebut jerr 'nak mcm yang kat kedai!!'.. tu le kadang pi makan kat kedai..dok belek,apa bendalah org kedai tu letak..balik nanti kang leh buat plak..jimat pun yerr :D

MyPeriukBelanga said...

cantik baby spinach tu kat sini susah mo dapek, kalu dapek pun cam sayang nk makan, pndai sha buat gayo kat kedai yo! syabbas inspektor syahabb, jimat belanjo!

Mat Gebu said...

Amboii...high taste laki ko tu shamen...kena masak ala2 5 bintang leer gamaknya mcm tu....nak best kena alas makanan tu dgn "noritake" kann..lagi leer byk bintang dia..$$$$$

Shafidah Shamen said...

ko tahu mat..last month pegi noritake sale..beli le sikit..rezan sesampai je kat umah,,terus punggah keluarkan!! dia cakap nak pakai gakkk..
hanginnn jerrrr..konon malas nak kuarkan dari kotak, as kitorang pun dah tak lama kat sini!! ingat balik msia nanti baru nak guna.. saje bagi keje betullll hehhehehhe

Shafidah Shamen said...

lagi sekali kembang kena puji ngan kak niss..hehehehhehe