08 February, 2008

Black Forest Triffle

All Black! Here is the easy options for you to try, any night of the week! memang mudah :D

  • 1 tin stoneless black cherries
  • 1 cawan vanilla custard
  • 125ml chocolate sauce or chocolate topping
  • 250gm chocolate sponge cake
  • 1/2 cawan double cream (saya tak letak..rasa bersalahh kalau makan) :D
  • Dark chocolate (parut untuk hiasan) yang ni pun say atak letak
  1. Tapis ceri. Simpan airnya untuk digunakan kemudian
  2. Dalam bekas lain, satukan custard dengan chocolate topping or chocolate sauce.
  3. Potong chocolate sponge cake ikut suka, dan susun dalam mangkuk/ gelas yang akan digunakan.
  4. Basahkan kek dengan air tapisan dari ceri dalam tin tadi.
  5. Letakkan stoneless chery tadi di atas kek
  6. Lapiskan pula dengan custard. Ulangi lapisan kek, chery dah cutard lagi sekali.
  7. Top dengan cream dan parutan chocolate. (saya tak letak 2 benda ni..saya gantikan dengan fresh cherry)

2 comments:

Mat Gebu said...

Uikk...saling tak tumpah mcm ceri aku yg dalam peti sejuk tu..bila pulak leh sampai kat rumah shamen nihh...ahakss... mcm leer aku je ada ceri tu kan.....hehehe

Shafidah Shamen said...

uittt kat msia ada jual ehh mat fresh cherry? berapa sekilo?? alhamdulillah...takdo la den kempunan nak makan fresh cherry bila balik sana nanti :D heheh

p/s..mat cherry tu malam tadi terbang ikut mat daro..dia tak singgah umah den, dia cicirkan jerr cherry tuu :D