10 February, 2008

Nasi Lemak Daun Pisang

Ngade2 betul saya semalam..nak makan nasi lemak daun pisang la plak..nasib baik le sini senang nak jumpa daun pisang. Beli daun pisang $1.15, dapat le untuk bungkus 4 nasi lemak. Boleh laaa...tak mahal sangat :D

Ada rupa tak?? tersembul2 tersembul telur tuuhhh!! :)) tapi ada rupa nasi lemak kat kedai jugak kan?? Balik Malaysia nanti..kalau takde keje, boleh lerr jual nasi lemak..dah boleh bungkus ni..kena practice lebih jerr hehehheee

Kat sini nasi lemak paling murah yang saya penah jumpa $8.00. Nasi satu mangkuk kecil, ikan bilis goreng, kacang goreng, telur rebus, timun & satu lauk pilihan.

Tak yah la letak resepi ekk?? nasi lemak sempoi jerr buatnye kan..? Nasi lemak saya ni semalam..makan ngan sambal tumis ikan bilis dengan petai. Kalau nak buat sambal ikan bilis biasa..mcm resepi tu jugak la..cuma abaikan petai..

2 comments:

siti said...

memang cam kat gerai nasi lemak kat malaysia lah! Tapi takyah tunggu kat Malaysia nak meniaga, awak meniaga je kat Sydney tu..sure lakunyaaa..org sana at least reti makan pedas..tak macam org German niii..

Shafidah Shamen said...

hhehehehe masalahnyerrr...org yang masak sampal petai ni pun tak makan pedas hahahaha...mild cili boleh lerrr...kalau pedaz2 sangat nanti saya tersedu! :D