31 March, 2008

Tag dari Sharifah

Mana si Cik pah ni...dia nak sangat tgk peti ais saya! dah berapa hari dah kena tag dari cik pah ni...baru hari ni ada kesempatan. Ini la rupanyerr peti ais saya..ntah apa barang la kat dalam tuu..semak samun!
  1. Yang gambar no 1&2 tu..muka depan peti ais. Ada iklan, ada magnet, ada gambar tuan rumah, hehehehe ada masa kami tambal ngan A4 paper..sebab tulis our 'to buy list' :D
  2. Gambar no 3 tu gambar bahagian freezer. Dah hampir2 kosong dah...time to shop! Tunggu habis semuanyerr dulu..Balah bawan saya letak daging, seafood atau ayam. Belah atas pulak..saya letak benda yang tak barbau, i.e chips, mixed vege, wantan skin, apa lagi tahhh..malas nak membelek:D
  3. Gambar no 4, bahagian bawah sekali..tempat buah ngan sayur. Sayur2 hijau saya tak keep..beli bila nak masak. Sayur yang mesti ada dalam fridge,,macam dalam gamba rtu lahh..selalunya carrot, zuchinni, capsicum, brocolli, cauloflower.etc

  1. Yang gambar kat atas ni pulak..gambar belah pintu. Yang no 5 tu gambar Kicap manis, kicap pekat, mayonis, cokelat topping, tomato sos..
  2. Gambar 6&7..berselahan..tempat yang ada cover tu..biasa nyer saya letak kekacang. tapi hari ni kat dalam tu ada gula kabung & dried kiwi jerr. Sebelahnye tu pulak..cream cheese & cheddar block cheese
  3. Yang no 8 tu..kat atas sekali...tempat segala jem..ntah apa2 perasa tahh..tak tahu laaa masa bila nak habiskan tuhhh

  1. Yang ni pulak...bahagian tgh peti sejuk saya. Yang no 9 ni , bahagian paling bawah. Saya letak segala sos, crushed garlic, crushed ginger. Ehh ada banyak barang lahh dalam tuuu...pi tgk sendiri :D
  2. Yang no 10 tuu..bahagaian tengah. Bahagian ni selalu tempat saya letak makanan yang dah masak. Kalau tak habis..mmg kat bahagian ni laahh saya letak. Purposely bahagian tu saya biarkan kosong, dengan periuk nasi pun aku sumbat dalam nii!! hahahahah
  3. No 11 & 12 tu kat atas sekali. Tempat letak barang2 untuk baking. Dalam bekas biru tu..tempat saya letak butter & shortening. Yang dalam bakul tuu..dalam tu ada segala mak nenek color & perisa.

haaaa siap keje aku!! ni time nak tag org lain pulakssss..hohooo...ha sila2kan lah yerr..pada semua yang ada dalam list kat blog nii..jgn nak ngelat!! heheheheheh..jom intai :D

Erin, Shah & Kids
Jalil & Marlinda
Kak Pah gi meround..
Lia, Insan & Durra
Rumah Cik Mat
Rumah CT Azma
Rumah CTnik
Rumah Dayang
Rumah Del
Rumah Edazman
Rumah Ein
Rumah Joayee
Rumah Kak D
Rumah Kak E
Rumah Kak Hani
Rumah Kak Jun
Rumah Kak Liza
Rumah Kak Nisa
Rumah Kak Noraini
Rumah Kak Pah
Rumah Lemon Grass
Rumah Lydia
Rumah Mama Anis
Rumah Nita
Rumah Noreen
Rumah Rozie
Rumah Sweet Lily
Rumah Ummi
Rumah Yani
Rumah Yat
Rumah Zaliana
Rumah Zuhri

6 comments:

ummi of triplet said...

fullamakkk....peti ais ko baper tingkat sebenornyer ni...perghhh

Shafidah Shamen said...

apa lakkk?? peti ais yang size biasa tu laaa..yang pintu besar tu dalam dia ada 3 layer..then atas tu freezer.. :P

noreen said...

fidah den malu nak nunjuk peti ais den yg come lote tu semua khazanah ade dlm tu tunggu thn depan je lah leh tak lopeh den boli yg bosa sikit sebosa pintu ahak ... den tak ado mood lah minggu nie bad things happen cam nak nangis je depan kubur arwah mak taw

Shafidah Shamen said...

alahhhh noreen..kocik pun apo salahh ehhhh

umi_e said...

kak e baru dpt tgk tugasa fida ni... ermmmm nanti eekkkk kak e buat tag tu :P

Ummi said...

Salam fida..weh..awat x tinggalkan je nama akak dr listing ni haa? Peti akak, yaAllah..serabut mana ada masa nk mengemas weee..tggulah bulan depan akak bersihkan dulu segala rumput rampai dlm tu kasi terang leh main bola..hehe..
Fida, balik keje terus je memasak..mana ada masa nk mengemas peti tu laa, bila buka peti akak kejam mata je..amik brg, cepat2 tutup..hehe..x tahan tgk..kalu fida tgk lagi laaaa...

Tggula bila free ek..