12 April, 2008

Slice Cheese Cake


Kek yang tak berapa menjadi..ntah mana silapnye :( Sepatutnya texture kek ini ringan dah gebu..tapi yag saya dapat, berat & mampat. Half bahagian atas, nampak mcm sponge sikit, tapi half bahagian bawah tu..mampat, macam talam suji... :(

5 comments:

sweetlilly said...

fida.. aku pernah wat kek ni amik resepi kat MR. sama cam ko buat.. kat bhg bwh mampat.tapi abih jugak lerrrr..

Shafidah Shamen said...

sama la lily..aku amik resepi kat MR jugak niii.. :( tapi betul laa ko cakap tu..habis gak. Aku buat ni utk potluck..ada sorang tu dok sebelah aku makan, dia tak tahu aku buat, dia bantai cakap sedap :( hmmm bantai je laaa

CtNik said...

fidah,


cheesecake yg ko buat ni,cotton cheesecake ke?kalau bantat,memang kek ni sedap jugak,ct selalu buat bantat tp mesti abis punya.

selalunya bantat sebab pukul telo salah teknik dengan teknik folding salah

Shafidah Shamen said...

ct, tak tau la cotton ke tak..1st time buat recipe ni..sebelum ni buat cotton cheesecake resepi lain, jadi jerr.. :(

CTNIK said...

oo yeke,mcm cotton cheesecake nmpknya..tak pe,pasni buat cotton la plak..nyum2..lama tak mkn cotton

fidah,

bila nk melapis lagik??