13 September, 2008

Grape Tomato

Saya lupa nak cerita pasal tomato ni :D last week saya pegi flemingtom market. Sana kan murahkan..& macam2 ada..sayur2, buah2,..2nd hand stuff pun ader. Kalau pi sana sebelum pukul 11.00 am, diorang ada jual fresh flower pun! Saya pegi sana last week..sebab saje2 jerr..konon nak cari seafood..tapi end up beli macam2..spent $50, tapi dapat macam2..balik dengan barang satu trolley!! hahaaaaa..

Back to tomato ni punya cerita..saya masa tu dah nak balik, dah nak keluar dari building tu pun. Sekali ada satu mamat ni jerit2 '$1..$1..!' Then rezan cakap 'Beli totamo tu..' Saya cakap dalam hati..'murah betul..!' sebab selalu tomato ni..satu punnet je at least $2 and even more expensive pun kadang2 tu. Saya capai 2 punnet and bagi orang tu coin $2. Then orang tu cakap 'take the lot darling'. Then saya cakap 'to much!'. Lepas tu saya tengok..orang2 sebelah saya angkut sekotak..sekotak. Saya macam pelik. Then saya tanya lagi '$1 for the whole lot?' Orang sebelah2 saya cakap 'yes!' Arghhhh saya pun angkut sekotak. hahahahhaaa sekotak tu ada 15 punnets! Balik rumah, saya bagi2 kan kat orang2 yang dekat dengan rumah saya..saya amik 4 punnet je, itu pun sampai hari ni lum habis! haaaahaaa

No comments: